ساختمان اجزای یک ماشین را مجسم کنید. در تمامی ماشین ها شما یک موتور دارید و چهار چرخ که روی یک بدنه سوار شده است. (عیب یابی مکانیکال و الکترونیک گیربکس)
سیستم تعلیق یا فنربندی (به انگلیسی: Suspension) قسمتی از خودرو است که باعث میشود نوسانات حاصل از حرکت خودرو بر روی سطوح ناهموار به جِرم معلق که شامل اتاق، شاسی، متعلقات و سرنشینان وارد نشود. سیستم تعلیق از جِرم فنربندیشده، فنر، کمکفنر و جِرم فنربندینشده تشکیل شدهاست.
کلمه دیاگ (دیاگ تخصصی) ،خود مخفف کلمه دایاگنوستیک ( Diagnostic ) به معنی عملیات خطایابی توسط دستگاه می باشد که اطلاعات را از کامپیوتر خودرو دریافت کرده و پس از آنالیز کدهای خطا موجود در آن، میتواند به ایرادهای جزیی و کلی خودرو پی ببرد و برای شما نمایش دهد.
موتورهای درونسوز یا موتورهای احتراق داخلی به موتورهایی گفته میشود که در آنها مخلوط سوخت و اکسیدکننده (معمولاً هوا یا اکسیژن) در داخل محفظهٔ بستهای به نام محفظه احتراق واکنش داده و محترق میشوند. بر اثر احتراق گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل میشوند